Movietime!

Hey bitches!


Nu är det dags för mig att recensera en film, och det blir "Hellboy 2: The golden army", som jag såg på bio i söndags.

Vår kattälskande Red är tillbaka för att rädda världen och han gör det bättre än ettan tycker jag faktiskt och det är ovanligt att uppföljaren är bättre än ettan.

Filmen börja utspela sig när Red var liten och hans pappa berättade en historia för honom, som i framtiden skulle visa sig bli sann. För länge sedan var det krig mellan "monstrena" och människorna och älvernas konung lät ett troll bygga en ostoppbar armé till kungen och en krona som gjorde att bara de med kungligt blod kunde kontrollera maskinerna. När man sedan utropade fred så lät kungen gömma armén på ett hemligt ställe och delade upp kronan i tre delar. Kungen son, prins Nuada, tyckte inte att man skulle ha fred och han gick i exil. Allt var bra tills den dagen då man skulle sälja en av kronans delar på en auktion....


Man får åter igen träffa Abe Sapien och Liz, Red's flickvän, som verkar ha lite problem i paradiset just nu. Det tillkommer också en ny karaktär, Johann Krauss, som är en tysk agent och ska hjälpa Red. Jag tyckte faktiskt väldigt mycket om filmen, det var inte den bästa jag sett direkt, men humorn, specialeffekterna och storyn i filmen gjorde att filmen gick att se på! 

AAA   får "Hellboy 2: The golden army" av mig!



XOXO
        
/TheShaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0