Attention please!

Hey bitches!


Något som jag borde uppmärksamma alla för är att det börja komma scammers (bedragare) till Borås. igår så var jag påväg hem då jag mötte en man som sades vara från Canada och pluggade i Uppsala, men som skulle flytta till borås. Han sa att han hade tappat bort sin plånbok och pass och han kunde inte gå till banken för att de stängde tre (jag fattade direkt att han var en scammer när han sa det för att klockan vara bara 14:40). Han ville då ha min mejladress så att jag skulle skicka honom mitt kontonummer, så att han skulle be nån lägga pengar över på mitt konto. Jag sa bara tyvärr att jag inte ville göra det och då gick han bara utan att ens säga "tack ändå" eller "hejdå". När jag vände mig om efter honom såg jag att han hade hitta två nya "offer" som han skulle försöka lura. 

Mannen såg Indisk ut och han hade ju inte direkt bra engelskt tal tycker jag för att komma från Canada. Han hade på sig en grön Parkas och en svart väska om jag inte minns fel. Han är inte lång heller, ni som har sett mig (Jag är 171) och han var typ 167 kanske. Han har också kort hår och lite skäggstubb när jag träffade honom iaf. Om ni nu träffar på honom så säg till honom att han ska gå till polisen och få hjälp där. (Jag var lite dum som inte kom på det då..^^)


Jag tycker det är väldigt tråkigt att sådana här saker ska börja hända, för att man undrar ju bara vart samhället försvinner någonstans. Man hör ju om sånt här runt om i världen, men man tror ju aldrig att man själv ska få uppleva det.


XOXO
        
/TheShaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0