Movie time!

Hey Bitches!

Jag är hemma nu och jag har sett på en av filmerna som jag valde, jag pallade inte den andra för att den verkade skittråkig... Jag såg i alla fall på "Kikis expressbud" som är en japansk animerad film från 2008. Filmen är skapad av Hayao Miyazaki som är känd för filmen "Spirited away", vilket enligt mig är en film man måste se på! "Kikis expressbud" handlar om häxan Kiki som fyllt 13 år och förr i tiden var det då man åkte hemifrån under ett år för häx-praktik, men nu på senare tid är det inte lika vanligt. Kiki åker iväg med sin katt Jiji och kommer till en storstad vid havet, en stad som hon drömt att komma till, men allt är ju inte som det var när hennes mamma och mormor gjorde samma resa. Det är en storstad där alla har bråttom och är inte lika välkomnande, men med tiden så förändrar Kiki allt!

Jag tyckte jättemycket om filmen! Den var väldigt roligt och intressant och det var ganska bra animerat också, men med tanke på dagen animationsmöjligheter, så var det inte så bra egentligen. Miljöerna var fina och filmen har en väldigt bra storyline. Jag tycker att alla ska gå till stadsbibiloteket (där jag lånade den ifrån..^^) eller till hemmakväll och låna filmen. den var skitbra!

XOXO
       
/TheShaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0