Igloo + Cookiemousse

Hey bitches!

Igår så gjorde jag värsta igloon på gården hos mig. HELT SJÄLV!  Vilket är ganska otroligt för att vara mig. Jag är så trött på alla hemma, som ger upp nästan hela tiden när det blir lite motigt. men med gott mod, så gjorde jag det lätt som en plätt! Och nu måste ju visa hur fint (och fyrkantigt) det är!




_____________________________________________________________________________________________

När jag kom hem från jobbet idag, som var ganska jobbigt, så var jag jättehungrig och ville ha socker! Jag hittade värsta bra receptet på ett 5dl gräddpaket från Arla.

Du måste ha:

2dl grädde (Ta tre dl, det blir bättre)
Två äggulor
100 g mjölkchoklad
ca 50 g hasselnötter (eftersom jag inte hade det hemma, tog jag valnöt, som funkar lika bra!)

Du börjar med att vispa grädden. sedan värmer du lite mer än hälften av chokladen, resten spar du till senare. låt chokladen bli krämig och mjuk. sedan vispar du två äggulor i en stor skål. Därefter tillsätter du chokladen under stark vispning. sedan tillsätter du grädden i det lite i taget och vispar allt till en stor smet. Nu tillsätter du resten av chokladen och nötterna hackade och blandar om. Sedan är det bara att lägga det i kylskåpet i minst en timme, och sen är det klart!!

Det kanske inte ser så gott ut, men jag lovar att det är skitgott!
 ´


XOXO
          /TheShaker


Kommentarer
Postat av: kicki

naww.. du ser ut som en liten teddy bear ! `Love it! :)

2009-02-10 @ 22:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0