10 tips att överleva Dreamhack!

Hey bitches!


Dreamhack Winter10 startar på torsdag och jag är enormt peppad inför det! Det ska bli skitkul att besöka världens största digitala festival som verkar slå rekord igen! :) Det är extra roligt för att det är både 10-års jubileum för Dreamhack och det är min och Kristians 10:e besökt på lanet! Vi har gått dit varje sommar och vinter sedan 2006, så det är som en tradition för oss :) Så med detta inlägget tänkte jag att jag skulle dela med mig av lite tips som jag själv använder under lanet!


Innan ni åker hemifrån...


1: Gör en packlista!

Det är många som glömmer tex. datamöss och diverse kablar, (personligen glömmer jag alltid min musmatta), och då måste man punga ut pengar på plats för onödiga saker som man egentligen inte behöver.

2: Packa både tunna och tjocka kläder!

Det är ju inte lika varmt överallt och det är speciellt kallt i B- och C-hallen. I D-hallen är det så många datorer som värmer upp hallen, men ibland känner jag dock att det kan komma många rysningar/frysattacker och då är det skönt med en munktröja och mjukisbyxor.

3: Gör mackor att ta med!

Detta är både bra för dem som vill sänka sina kostnader och bra för dem som är petiga/känsliga med vad de får i sig. Jag kanske inte ska skriva det på bloggen, men det har ju gått illa till när man ätit vissa mackor som de säljer i kiosken xD

4: Se till att biljetterna (och plånboken) är med!

Om man glömt sin biljett, så har man på de senaste lanen kunnat fixa det ändå, men det går ju smidigare till ifall allt redan är klart. Detta kan ju vara en självklarhet för vissa, men ibland blir man för exalterad för att åka iväg och då kan man lätt glömma av något viktigt!


När ni är väl på lanet...



5: Köp öronproppar!!!


Det är jävlig hög volym, speciellt ju längre fram i D-hallen man är, och om man inte vill få tinnitus, så köp det! Kostar mellan 5-10:- i informationsdisken och i kioskerna.

6: Ät och drick så nyttigt du kan!

Jag kan ju absolut inte säga att jag är någon vidare bra förebild när det gäller det, men under de senaste fyra lanen har jag endast köpt enstaka flaskor cola (á 1L) och bara druckit vatten. Jag har även börjat äta mer grönsaksbaserade rätter vilket magen är tacksam över. Jag äter fortfarande godis för det, men jag har (faktiskt!) begränsat mig en hel del angående det.

7: Försök att sova så bra som möjligt. 

Även här är jag inte en bra förebild för det, men jag försöker att sova runt 5-10 timmar/dag, där jag blandar små powernaps med 1-timmarssessioner :P

8: DUSCHA!

Det är jävligt många som börjar lukta svett och enligt en undersökning som gjordes på Dreamhack för något år sedan, så duschade endast 11% !!!!! av de som hade bordsplatser. Efter ett dygn så börjar det lukta jävligt ofräscht och man gör både sig själv och alla andra en tjänst genom att duscha! DEON ÄR INTE DIN FIENDE!!!

9: Håll koll på era saker!


Det sker ju tyvärr ganska mycket stölder under Dreamhack och under mitt första lan stals faktiskt min sovsäck (av alla saker) och det är ju aldrig kul när något försvinner :(

10: Ta med ett trevligt humör!

Detta kan låta astöntigt, men det jag tycker mest om Dreamhack är att alla är så trevliga där! Det är ett gött folk som kommer dit och trots att man kan höra diverse svärord när någon N00b förlorar i CS, så är det kul att snacka med nya människor och få nya vänner!


Jag hoppas att någon har användning för mina tips! :)







XOXO
    /TheShaker

Kommentarer
Postat av: guevacci

gött, massa skola bara :P sj?

2010-11-23 @ 14:01:39
URL: http://guevacci.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0