"An Education"

Hey bitches!


Igår såg jag på en film som heter "An Education". Den handlade om en flicka vid namn Jenny som lever i sexiotalets England. Hon var en flitig elev med ett bestämt mål, att gå på Oxford. Allt ändrades dock när hon träffade David, en man som var nästan dubbelt så gammal som henne. De inledde en romans och allt verkade så bra, tills Jenny börjar får reda på saker som David hållt hemligt. Hon hade övergett sina drömmar för kärleken och i slutändan hade allt försvunnit.

Detta är en jättebra film som fick mig att tänka på vad jag har för mål i framtiden. Det känns som att man slängt bort sina drömmar ihopp om att få något som man själv anser är bättre, men det tillslut kommer gå åt skogen. Det kan finnas personer i ens närhet som ger varningsflaggor och då borde man stanna till och tänka efter om det verkligen är värt att jaga efter något som är osäkert.

Jag rekommenderar verkligen alla att se på denna filmen och den finns att hyra överallt, så gå och hyr! :)




XOXO
    /TheShaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0