11 September 2001 - Värt att minnas?

Hey bitches!


För tio år sedan hände något så otroligt, att det chockade hela världen. Två flygplan blir kapade och körs in i Twin Towers, mitt på Manhattan. Bara att förklarade det låter som ett skämt, men det har ju verkligen hänt. Jag vet inte själv vad jag gjorde denna dag för tio år sedan, troligen för att jag har tidig alzheimer och knappt kan komma ihåg vad jag gjorde förra veckan, men jag satt troligen i skolan när vi fick beskedet.  

Jag tänker ju på alla offren, deras familjer, vänner och bekanta som alla blir påverkade av detta, men jag kan inte sluta tänka på varför man vill komma ihåg denna dagen. Självklart är det ju för att hedra alla offren, men det känns på något sätt att man även hedrar terroristerna för deras dåd. Man tänker på vad som hände denna dagen och då tänker man ju även på terroristerna som gjorde detta. Man ger dem någon form av uppmärksamhet i det hela. Alla skriverier i tidningen om vad folk gjorde denna dagen för tio år sedan är ju från människor som var där och upplevde allt. De som var där kommer förmodligen aldrig glömma vad som hände denna dagen, men alla runt omkring, däribland jag, tänker även lite på terroristerna som inte är värda att ens vara påminda om.

Det kanske bara är jag som har denna tanken, men alla människor har olika tankegångar, så don´t hate.






Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att inget sådant upprepas!


XOXO
   /TheShaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0