Wall-E i mitt hjärta! <333




Igår såg jag nog den bästa film som någonsin skapats! Det är den nya Disney-Pixars "Wall-E". 

Jorden har gått under  och mänskligheten har flyttat till rymdflottan Axiom som åker runt i rymden. Jorden är så gott som förstörd och nedskräpad. Wall-E har som uppdrag att städa undan allt, men han är den enda levande saken kvar på jorden, tills EVE kommer. EVE är en robot som har som uppdrag att leta efter liv på jorden och träffar Wall-E på vägen. Tack vare Wall-E så hittar hon bevis på växtlighet och reser tillbaka till Axiom, där alla är smällfeta och lata, tack vare bekvämligheten. När EVE väl har kommit tillbaka på Axiom börjar det att hända saker...

Denna filmen fick mig att gråta mer än någon annan film jag någonsin sett! "Wall-E" är extremt bra animerat och det är en fröjd för ögat att se alla detaljer som finns i filmen. Storyn i filmen är jättebra och ganska verklighetstrogen och man får, som av nästan alla Disney-filmer, en moralisk läxa. Wall-E är en karatär som kommer leva kvar väldigt länge och jag kan med självförtroende säga att detta är en av Disney-Pixars största verk!

Jag uppmanar alla att resa sig från sina arslen och springa till biograferna för att se filmen! Ni kommer absolut inte bli besvikna!


XOXO
       /TheShaker

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Jag har kollat på Wall-E med, och kom fram till att enda chansen för att man ska gilla filmen är att man måste vara påtänd.

2008-09-15 @ 23:21:58
Postat av: Antonio Trajkov

Neej! du skojar! den var så underbar!! Jag älskar den skitmycket!!! <33

2008-09-15 @ 23:26:37
URL: http://theshaker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0