Skräcknovell ! Läs och kommentera gärna!

Hey bitches!


Jag hade som uppgift att skriva en skräcknovell och jag tänkte att ni läsare själva kunde få läsa och kommentera! Jag är mest stolt med början, då jag efter halva texten började stressa mig fram och allt blev liksom framkrystat på nåt sätt.


ENJOY!


Festmåltiden

 

Rakbladet gled lätt över handleden och efter följde ett rött märke. Sakta men säkert började blodet rinna ur det nyrivna såret och med ett bestämt tag tog Igor i den svaga handleden och började slicka upp den röda vätskan. Igor såg på sitt offer som låg och smärtade. Det bästa han visste var att binda ovetande offer och tejpa för deras munnar så att de inte kunde skrika. Paniken som utstrålade från deras ögon och resten av kroppen var som en drog, han ville bara ha mer och mer. Igor tog ett starkt grepp om halsen och såg rakt i sitt offers ögon. Ett par klara blåa ögon tårades upp och tårarna börjar fällas längs kvinnans kinder. Igor är snabb på att slicka upp de salta tårarna och avslutar med att kyssa hennes ögon.

Kvinnans blonda, långa hår var lössläppt och med sin högra hand drog Igor bort hårtestar från ansiktet. Han drog allt hår bakåt och tog ett hårt tag om håret. Han drog kvinnan endast i håret och var på väg till rummet bredvid. Kvinnan försökte med den lilla kraft hon besatte stoppa Igors släpande genom att sätta hälarna i golvet, men det var förgäves. Igor släppte tag om håret och tog fram rakbladet igen. Han tog i kvinnans ihopbundna fötter och började att skära fotsulorna. Med kvicka drag skar Igor i hennes fötter och han kunde känna kvinnans smärta. Hon försökte skrika, men tejpen längs hennes fylliga läppar hindrade detta.

Vridande i smärta visste hon att hon var maktlös och förstod inte varför hon ens försökte att göra motstånd. Paniken tar över hennes kropp och hon svimmar. I sina drömmar fortsätter tortyren från samma person, kvinnan kan inte undgå mannen ens från hennes drömmar. Även i drömmen är hon bunden, har nålar som genomtränger huden och ligger på en spikmatta. De vassa taggarna gräver sig djupt i hennes rygg och när hon försöker vrida på sig åker de längre in i huden.

Ovanför henne och utanför hennes drömmar står Igor och slickar sig om läpparna. Att se en kvinna lida medan hon är medvetslös har han aldrig varit med om förut. De brukar hålla sig vakna tills de kommer in till rummet och ser skrifterna av blod på väggarna och känner lukten av de döda djuren som bidragit med blodet. Han tar upp henne i sin famn och går in i det omtalade rummet. Placerar henne på sängen i mitten av rummet och tar bort repen från hennes ben och armar. Istället knyter han nu in kvinnans händer och ben i sängens gavlar. Kvinnans kläder är helt nersmutsade och blodiga, precis som han tycker om det. Han lägger sig i sängen jämte henne och slickar på blodfläckarna. Igors buffé var precis framför honom, men han visste själv, att detta bara var början på en fin festmåltid.

Igor drog sig ifrån sängen och gick till en byrå som låg bredvid sängen. Från dess översta fack tog han fram ett par handskar, en liten flaska svavelsyra och en bit luktsalt. Han tar med sig dessa saker och lägger de på nattduksbordet jämte sängen. Igor knyter repen en extra gång ifall det inte skulle räcka till och tar sedan fram luktsaltet och lägger det under hennes näsa.

 

Kvinnan vaknar till och lägger märke till Igor som sitter framåtlutad över henne. Igor sliter bort silvertejpen som satt fast på munnen och med rycket vänder kvinnan ansiktet mot väggen. Väggen som är rödmålad och påminde väldigt mycket om blod. Det är då hon får syn på djurkropparna och känner stanken av döda djurliken. Hon förstår då att det röda kommer från dem. I det dunkla skenet kunde hon urskilja en text:

 

I nattens dystra sång

Var det bara vi

Endast under tvång

Kunde du bli fri

 

Jag lyssnar på din bedjan

Jag förstår din börda

Med den tunga kedjan

Ska jag dig vörda

 

Inget stoppar kärleken

Trots mörkret härvid

Du far till helvetet

Och jag stannar här bredvid

 

Kvinnan läser texten samtidigt som kvinnan börjar rysa.

  • Vem fan är du och vad vill du mig?!

Skrattet ekar i rummet. Igor ser på henne och bara ler. Han ställer sig upp och går långsamt mot dörren.

  • Svara mig då! Vem är du?!

Igor vänder sig tvärt om och går snabbt till sängen. Han sätter sig nära henne och tar ett hårt grepp om hennes hals. Han granskar hennes ögon och ansikte innan han börjar:

  • Vem är jag? Frågar du. Jag är resultatet av dina handlingar, svaret på din livs börda. Det är ditt egna fel att du är här hos mig ikväll och är bunden i min bädd.

Jag har inspekterat dig en lång tid nu och jag kan inte hitta några goda egenskaper hos dig. Du ljuger för dina vänner och familj, du går in i bilar hos okända män och ditt drogberoende börjar snart ta över dig. Jag har därför bestämt mig för att hjälpa dig.

 

  • Hjälpa mig? Hur då?

Igor släpper taget om kvinnan hals, ställer sig upp och börjar gå runt i rummet.

  • Du Eva Ridderhielm, du är inte frisk. Jag ska befria dig från denna värld som är full av mörker och dysterhet. Du tillhör en helt annan värld.

Igor till hörnet av rummet, till en mörk trälåda. Han låser upp och sträcker ner sina händer i lådan. Upp kommer en kattunge och han låser efter. Han går tillbaka till sängen och lägger kattungen på sängen. Exalterad vänder han sig om till nattduksbordet och tar på sig handskarna. Han tar flaskan med svavelsyra och vänder sig om. Han skruvar upp flaskan och använder pipetten i korken för att ta upp syran. Försiktigt lägger han några droppar på kattungens huvud och genast börjar det fräsa. Kattungen gnyr och jamar det högsta den kan. Det tog inte alls långt tills den lade sig ner och tystnade. Eva såg chockande på hur ett liv försvann framför hennes ögon.

  • Ser du vad ett liten droppe kan göra mot en? Kattungen var ju liten, men jag ser till att använda mer på dig.

Eva är helt chockad och får inte fram ett ord. Kattungen rörde på sig bara några sekunder sedan. Att såhär brutalt bara mörda ett oskyldigt djur gör henne helt lam av rädsla när hon tänker på vad mannen framför kan göra mot henne.

Igor tar upp kattungen, tar den nära sina näsborrar och andas in med näsan. Lukten av dött djur och kött borrade sig in i Igor näsa och i ren extas trycker han hårt på kattungen. Detta resulterar i att hjärnsubstans och interna organ flyter ur kattens huvud och landar på Evas bröst. Hon vänder sig direkt om och spyr i floder i flera omgångar. Igor skrattar förnöjt och slänger därefter kattungen rakt in väggen, där den sakta, men säkert glider ner mot golvet.

Igor vänder sig åter mot Eva och ser i i hennes ögon. Rädslan är total, den är storslagen. Detta är det bästa han vet, men än är det inte slut. Han plockar fram den lilla glasflaskan med saltsyra och viftar den retsamt framför hennes ögon.

  • Vart ska jag börja, må tro? Kanske ansiktet? Eller händerna? Möjligheterna är många.

Eva bara ser på Igor, fortfarande mållös. Hon vet inte vad hon ska ta sig till. Igor vänder ryggen mot henne och lutar sig över fötterna. Han samla in syra på nytt i pipetten och håller den precis över fötterna. Han trycker ut syran och det hamnar på hennes stortå. Frätande börjar direkt och Eva skriker rakt ut. Hon vet inte vad hon ska ta sig till och skakar med hela kroppen. Smärtan hon känner blir allt starkare och starkare. Och det smärtar ännu mer när hon ser Igor nöjda leende.

  • du ska få se på ditt straffade jag, men tror inte att detta är slutet på din behandling. ”Inget stoppar kärleken, trots mörkret härvid. Du far till helvetet, och jag stannar här bredvid”.

Så fort hennes bundna händer släpps från dess fängslade ställe, så böjer hon sig upp och ser på sin tå. Nageln var bort och det var köttflamsor på tån. Det vita benet syntes direkt och man såg även det hade börjat frätas sönder. och det fick henne att gråta ännu mer. Igor satte sig i höjd med henne och skrattade åt henne. Eva såg på honom och såg flaskan i hans hand. Korken var inte på flaskan. Eva reagerade snabbt och hon tog flaskan till Igors förvåning. Utan en förvarning så kastade hon vätskan på Igors ansikte och han böjde sig bak och började skrika. Igor låg nu på golvet och förstod inte vad som hade skett. Han kände sig maktlös, en känsla som han aldrig upplevt förut. Denna känslan gjorde honom rädd och han visste inte vad han skulle ta sig till.

Eva hade börjat knyta upp repen som höll fast hennes fötter till sängen och när hon väl var klar såg sprang hon ut ur rummet och ut ur byggnaden. Utanför byggnaden såg hon nattens tomma gator, ingen var i närheten. Eva sprang allt vad hon var förmögen till och kände inte smärtan i foten. Att komma bort från den galna mannen och det sjuka huset var viktigare. Efter ett tag kommer en bil bredvid henne och stannar. Hon vänder sig om och ett fönster öppnas. En kvinna ser chockat på Eva och frågar om hon behöver hjälp. Eva sätter sig direkt i bilen och säger till kvinnan att köra till sjukhuset så fort som möjligt.

I byggnaden sitter Igor nu framför en spegel och kollar på sitt deformerade jag.

- Vänta bara, Eva. Jag kommer få tag på dig, om det är det sista jag gör!





XOXO
       /TheShaker


Kommentarer
Postat av: Anton

fan, va bra!

2012-02-28 @ 21:57:32
URL: http://khatmung.blogg.com
Postat av: VäxjöKille

Fortsätt skriva,detta var något av de bästa jag läst och jag har läst extremt mycket noveller och böcker!

2012-04-10 @ 18:08:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0