AVATAR!!!

Hey bitches!



Igår var jag, Ida och Birta och såg på "Avatar", vilket är en av de bästa filmerna genom tiderna enligt mig. Jag tycker verkligen att ingen ska missa denna film för att den var magisk. Bra skådespelare, bra handling, bra grafik. Allt var så jävla bra. När vi gick från bion så hann man smälta allt och jag började tänka på alla orättvisor i världen. Det finns så mycket som man kan jämföra med från filmen. Maktkamper, apartheid, krig osv. Det tär på oss människor och förstör vår jord. Vi borde alla vara enade och ha fred. Ingen är värd att dödas eller förflyttas bara för att man ska tjäna pengar på det. Alla ska ha friheten att få göra vad de vill (sålänge det är lagligt!) och detta har jag alltid hållt fast vid. Jag har alltid sagt till mig själv att jag kan hata en person, men jag kan inte hata ett folk. Att göra generaliseringar tycker jag är okej, för att man vet att de oftast ändå inte stämmer. Men vi alla borde visa hänsyn och respekt mot varandra trots detta.


Tänk att en film kan påverka en person så mycket!?! Jag hoppas att jag blir lika berörd av "Hannah Montana The Movie" som jag ska se på nu..^^



XOXO
      /TheShaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0