Eurovision!

Hey bitches!


Jag sitter nu som ett ivrigt barn och väntar på att ESC semifinal 1 ska börja! Det är typ en timma kvar, men jag vill inte vänta! Så att försöka fördriva min tid bort från denna stora längtan, så tänkte jag berätta några av mina favoriter i semifinalen och några som jag inte tycker om alls. Hiss och Diss helt enkelt

Hiss:

Min klara favorit i denna final Aisha från Lettland med låten "What For?" Från 2000 (då mitt första riktiga minne av Eurovision började) så har jag tyckt om de flesta av Lettlands bidrag, och denna är en klar favorit. Jag skulle inte kalla den för Schlager, men jag skulle vara förvånad om Aisha inte tog sig till finalen.

 

Ett annat land som borde ta sig vidare är även Moldavien som i år presenteras av Sunstroke Projekt & Olia Tira med låten "Run Away". Ofta Östeuropeisk techno inte varit en hit i tävlingen förut... Ganska bra text och bra röster. Uttalet är dock inte det bästa, men det tänker man på allt för mycket. En låt som säkert kommer bli en hit i Europa till sommaren.

 



Diss:


Till att börja med, Ryssland med Peter Natlich & Friends och deras låt "Lost And Forgotten": Fy fan säger ja va kasst! Väldigt falskt låter det och låten kanske hade räddats om det var en tjej som sjöng låten istället tror jag. Vad hände efter Dima Bilan liksom? Ryssland kan göra bättre ifrån sig...

Peter Natlich & Friends - "Lost And Forgotten"




Ett land med väldigt små chanser att ta sig vidare i mina ögon är Finland, där Kuunkuiskaajat uppträder med låten "Työlki Ellää". Att bland in folkmusik i en låt kan göra en låt jättebra, men att göra en låt med endast folkmusik gör det tråkigt och att de sjunger på finska gör hela saken ännu värre. DÅLIGT!

 



Nu ska jag försöka plugga lite innan ESC börjar!



XOXO
     /TheShaker

Kommentarer
Postat av: PAUSE

najs blogg

2010-05-25 @ 20:52:40
URL: http://www.nattstad.se/pause

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0