Too much?

Hey bitches!


Efter att Black Jack-träning blivit Texas Hold Em´ och därmed från marker till riktiga pengar sitter jag nu i mitt rum och ser på min hög av kläder och dylikt som bara dyker upp överallt känns det som. Jag undrar verkligen hur mycket jag köpt bara i år och när jag började sortera det som är köpt i år blev jag faktiskt lite rädd. Detta är ju egentligen inte så ovanligt om man tycker om att shoppa, men det är ju överdrivet mycket. Kläderna blev för mycket så jag räknade ihop mina smycken för att se hur mycket jag köpt i år egentligen...


I år har jag köpt:

19 Halsband
14 Ringar
38 Armband
7 Klockor
7 Flugor
5 Slipsar
4 Hängslen
5 Solglasögon
4 Väskor
9 Par skor

Det finns ju även ett mörkertal bland detta och jag räknade inte heller med de smycken jag gjort själv. De flesta vet ju att jag inte köper så dyra varor hela tiden utan det som jag köper brukar alltid ha ett resonligt pris. Men om man lägger ihop detta så blir det ju ganska mycket. I allt detta börjar man ju även tänka på de som shoppar mer än mig och köper varor för högre prissummor. Kläd- och detaljbranschen blir allt större och folk köper mer och mer. Jordens befolkning ökar stadigt och det är ju nya människor som måste ha kläder och därefter köper allt de vill ha.

Undrar om den branschen någonsin skulle kunna kollapsa rejält? Visst har ju modebranschen lidigt en del efter börskrascherna, men de växer ju tillbaka hela tiden som jag vet inte vad! Kanske det inte finns något sätt att stoppa detta då?

XOXO
   /TheShaker

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0