I had the most vivid dream...

Jag går upp för min gata, utan att veta varför. Kommer till toppen och beslutar mig för att gå ner, tillbaka hemåt. Jag hör ett litet skrik och jag vänder mig bryskt åt höger. Jag får syn på en vit katt med svarta fläckar som skakar och ser inte att må allmänt bra ut. Jag beslutar mig för att försöka hjälpa katten och tar tag i katten. Den stirrar rakt på mig och sätter sina klor i min hand. Jag känner smärtan, som är outhärdlig, men jag ville att katten skulle lugna ner sig. Efter ett litet tag släpper den taget från min hand och börjar slicka mina sår.

Vi kommer hem och står ute på gården. Min bror kommer ut och undrar vad jag har gjort. Jag förklarar hela händelsen och han säger till mig att han skulle hämta katten något att dricka. När han gått, kommer det en för mig okänd man ned för backen som är jämte vår trädgård och undrar vad som hänt. Jag förklarar även för denna mannen vad som hänt. 

Vi sitter vid matsalsbordet och dricker kaffe. Vi pratar om varför djuren har blivit så vilda på sistone. Mitt under konversationen ser jag en apa hoppandes ner utanför vårt fönster. Jag går fram och ser att en röd/vit/svart orm och en apa attackerar varandra. Jag vänder mig för att se utanför våra andra fönster i vardagsrummet och en mycket större röd/vit/svart orm fastbunden på en av pelarna utanför.

- Jag ser att ni har en gröning, säger den okända mannen.

Jag vänder mig tillbaka till fönstret och jämte den fastbundna ormen kryper en gigantisk grön orm fram på en stor, tjock gren. Jag skriker och skriker och skriker. Jag verkar aldrig kunna sluta skrika. Jag hör att glas krossas och jag vaknar ur min dröm, helt varm i kroppen.



Jag förstår att allting i drömmen inte har hänt såklart, men det kändes så äkta. Jag har inte drömt en så verklig dröm där jag känt allting och även kommit ihåg hela drömmen. Jag mår fortfarande skitdåligt över detta och kan verkligen inte lugna ner mig. Jag ska ta och läsa min drömtydningsbok för att försöka få några svar...


XOXO
   /TheShaker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0